Ofte stillede spørgsmål


Her har vi listet nogle af de ofte stillede spørgsmål som brugere har med hensyn til opdatering af drivers eller brug af DriverScanner - læs dem venligst igennem før du kontakter vores support.

Hvad er drivers?

Drivers (også omtalt som hardware drivers eller software drivers) er et lille software program som hjælper dit styresystem med at kommunikere med de hardware enheder som er tilknyttet din computer. Enheder som keyboard, mus, højtalere og printer benytter alle software drivers til at arbejde sammen med dit styresystem og de andre software programmer, der er installeret på din PC.

Når du køber et styresystem som f. eks Microsoft Windows 7, så indeholder styresystemet allerede en lang række indbyggede drivers. Men investerer du i en ny type hardware senere som styresystemt ikke understøtter, så bliver du nødt til at installere nye hardware drivers.

Disse nye drivers er i stand til at konvertere input/output instruktionerne fra styresystemet, så hardware enhederne kan reagerer på kommandoen, f. eks kommandoen at printe et stykke papir.


Hvorfor bør jeg opdatere mine drivers?

Producenterne bag hardware enhederne udgiver løbende nye drivers til deres produkter. Årsagen kan være af følgende:

  • Nye drivers retter eksisterende problemer med den pågældende hardware enhed.
  • Nye drivers kan forbedre ydeevnen af en hardware enhed, da de nyeste teknologiske fremskridt fra producentens side bliver en del af den opdaterede driver.
  • Nye drivers fastholder og udbygger stabilitet med den pågældende hardware enhed og imødegår ændringer i f. eks Windows.
  • Nye drivers er en strategi fra hardware producenterne til at fastholde deres position på deres marked.
Hvis du overvejer at undlade at opdatere dine hardware drivers, så bør du tænke dig om en ekstra gang og anerkende de fordele som er helt åbenlyse ved en opdatering af dine drivers.


Hvad er DriverScanner?

DriverScanner er et software program til Windows, der sparer brugeren for at spilde mange timer med at søge efter de nyeste drivers til hardware enheder manuelt. Skal dine drivers til printeren opdateres, så kan det tage flere timer med frugtesløse søgninger på Internettet.

Her sørger DriverScanner for at scanne dit system for forældede drivers og på få minutter er alle de nyeste hardware drivers downloadet og installeret i dit styresystem.


Hvordan registrerer jeg DriverScanner?

Du kan registrere din kopi af DriverScanner ved at klikke på knappen "Register nu" i nederste venstre side af hovedvinduet i DriverScanner.


Hvor lang tid er min DriverScanner licens gyldig?

Når du registrerer DriverScanner, så får du en licens og et abonnement på 1 år. I løbet af de 12 måneder har du ubegrænset adgang til brug af funktioner i DriverScanner og alle relevante produktopdateringer i perioden.


Hvormange computere kan jeg installere DriverScanner på?

Med en gyldig licens til DriverScanner kan du installere DriverScanner på op til 3 selvstændige computere. På den måde kan du få opdateret drivers på både dn stationære computer, bærbare computere og en computer derudover med blot én licens.


Hvad er systemkravene til DriverScanner?

For at opnå den optimale udnyttelse af DriverScanner og få adgang til alle de funktioner som programmet indeholder, så anbefaler vi følgende systemkrav som minimum:

  • 300 MHz Pentium kompatibel eller bedre CPU
  • 256 MB RAM
  • 8 MB ledig harddisk plads
  • Skærmopløsning på 800 x 600 pixel eller bedre
  • Samt forbindelse til Internettet
Følgende styresystemer er understøttet af DriverScanner:

Windows 2000, Windows 2003 server, Windows 2008 server, Windows XP, Windows Vista og Windows 7. DriverScanner fungerer med både 32-bit og 64-bit versioner af Windows.


Hvor downloader jeg DriverScanner?

Du kan downloade DriverFinder fra PC-Drivers.dk her, hvor du også kan læse en dansk guide som forklarer hvordan du benytter programmet og dets funktioner.


Jeg modtog ikke mit licens ID eller kodeord - hvad skal jeg gøre?

DriverScanner er tilknyttet et automatisk online system, der, så snart du bestiller en licens til DriverScanner, sørger for at sende licens ID og kodeord til din e-mail adresse.

Det er underordnet hvad tid på døgnet eller hvilken dag i ugen du foretager bestillingen, så bliver informationer afsendt med det samme og du modtager licens ID og kodeord indenfor få minutter.

Hvis du du ikke har modtaget dit licens ID og kodeord skal du gøre følgende:

Du bør også tjekke dit SPAM filter og Junk E-mail mappe for at være sikker på at e-mailen ikke er landet der ved en fejl.


Kontakt support teamet

Hvis du har et spørgsmål eller henvendelse som du ikke har fået svar på ved at læse vores Ofte Stillede Spørgsmål, så er du velkommen til at kontakte vores support team på følgende e-mail:

kontakt@pc-drivers.dk


Alle henvendelser vil blive besvaret indenfor 24 timer af en professionel medarbejder - og ja, det er ikke et automatisk computersvar du får, men en levende medarbejder som svarer på dit spørgsmål.